10. Příjem žádostí a dalších podání
Příjem žádostí, stížností, podnětů apod., je v podatelně nebo u starosty na obecním úřadě v úředních hodinách.
Příjem je rovněž realizován pomocí elektronické pošty na adresy: obec@cakovicky.cz |
(Tato elektronická adresa je určena pro příjem zpráv doručovaných Obecnímu úřadu Čakovičky, kromě zasílání oznámení podle nařízení vlády č. 495/2004 Sb.) |
Na ústní žádost poskytne obecní úřad v jednoduchých záležitostech ústní informaci. Ústně podaná žádost však nemůže být podkladem pro vydání rozhodnutí ve správním řízení.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo ji žadatel nepovažuje za dostačující, je třeba podat žádost písemně (Žádost o poskytnutí informace).
Z písemné žádosti musí být jednoznačně zřejmé: |
a) komu je určena |
b) kdo ji podává |
(Fyzická osoba uvede jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo a adresu.) |
Písemná žádost |
a) musí být srozumitelná |
b) musí z ní být zřejmé, jaká informace je požadována |
c) nesmí být formulována příliš obecně |
Všechny žádosti a jiná podání by měla být v písemné formě opatřena vlastnoručním podpisem, a pokud nejsou podána osobně, nebo druhou osobou na obecním úřadě, je možné tyto zaslat poštou na adresu obecního úřadu.
Termíny pro vyřízení:
- úplné žádosti – obecní úřad poskytne žádanou informaci do 30 dnů,
- je-li žádost neúplná, obecní úřad vyzve do 15 dnů žadatele o doplnění žádosti, toto musí žadatel provést do 30 dnů. Pokud tak neučiní, obecní úřad vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- v případě, že se požadované informace nevztahují k působnosti obecního úřadu, žádost se odloží a tato skutečnost se sdělí do 15 dnů žadateli.
Rozhodnutí ve správním řízení obec vydá:
- jestliže občan na výzvu obecního úřadu svoji žádost nedoplnil nebo neupřesnil
- jestliže obecní úřad žádosti buď zčásti, nebo zcela nevyhoví
Rozhodnutí vydá obecní úřad ve lhůtě pro vyřízení žádosti a doručuje se do vlastních rukou žadatele.